Lajukan Internet Dengan Mudah

Assalamualaikum.
Hei guys. Hari ni aku nak ajaq ni, cara nak lajukan internet. Try la, senang ja kut. Actually, trick ni asalnya dari blog BudakBotak, tapi aku belajaq trick ni dari blog Fajrul. So, trick ni hasil aku sendiri la yang aku nak tunjuk bawah ni. 

Well yeah, kalau internet kau slow macam sifut vavi, trick ni mungkin membantu untuk buat internet kau laju macam sifut vavi speed. :)

Mula-mula, pi kat bawah yang selalunya ada ikon start or what tu, then kau tekan Run. Then, kat part kena isi  tu, just taip -> cmd . Then, klik ok.



After tu, kau just perhati elok-elok. Then, just taip -> ipconfig/all kat situ.



Macam ni, then tekan enter.



After tekan enter, then, akan keluar macam ni. 



Paihtu, copy balik number yang dalam kotak tu dengan menambahkan ayat ping [number tersebut] -t. Contoh ping 10.145.1.74 -t . Then, tekan enter. After tu, kau akan dapat commant promp jadi macam bawah ni. Bila dia dah loading banyak-banyak macam bawah tu, tu maksudnya kau dah berjaya la. Tahniah !


Bila dah taknak guna, pangkah. Ermm, kalau tak faham apa yang aku ajaq, just refer blog atas tu. Hahaha. :D

Untuk lebih mudah, aku sarankan kau guna VPN iaitu Virtual Private Network. Murah pun murah. Don't worry pasal bandwidth, kau buleh download as much as you want. Ok, VPN ni under abang aku dari fikri.my. Then, kalau kau berminat nak tau lebih lanjut tentang VPN ni, just baca About page di mytunnel.us.

#segala yang baik datangnya dari Allah, segala yang buruk datang dari Allah jua namun disandarkan pada aku#

Post a Comment

2 Comments

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)