Life di KMK [sebulan]

Assalamualaikum.

Dah genap sebulan aku kat KMK. Life memang sangat bizi tapi siriyes enjoy. Duh, malu gila kemarin, aku buleh dok buat konfiden pi masuk kuliah padahal aku dah silap masuk dewan kuliah. Mula-mula tu memang la rasa tadahal la, tapi after aku dah masuk dewan kuliah yang sepatutnya aku masuk, barula aku rasa blushing gila. MALU!!!

Harini aku demam tapi still dok outing dengan mak and abang aku. Lepas mak aku dah balik dah, aku baru TERperasan yang aku tak beli makanan lansung. Besala, mood orang demam kan. Actually, kalau dok kat KMK ni, tempat yang superb untuk outing hanyalah CMart dengan KFC ja. So, enjoy! Hahaha.

Dalam kedemaman aku ini, aku masih mengupdate blog. Haha, puaih tidoq time tadi kutt!! Mak aku suruh aku rest puaih-puaih. And yes, aku menuluskan diri kat mak and abang bahawa aku adalah manusia yang paling malas dalam kelas K2S1P5(b). Tapi, aku rasa bukan aku yang malas, cuma classmate aku ja yang terlebih rajin.

Dalam bilik aku, semua budak Kedah. So, no hal sangat la kan. Rumet aku dua orang budak akaun, sorang kak PDT. Eh, kak PDT tu satu sekolah rendah dengan aku wei.. Feeeewiiitt!!

Dalam kelas, aku rapat dengan budak Kelantan. Nama dia Fatin, tapi kami-kami panggil dia sebagai Tin^2 (tin square). Tadi dia send mesej kat aku sebab nak ajak buat latihan tutorial sama-sama, tapi aku terpaksa tolak sebab bimbang dia jangkit demam dari aku pulak. Ehem, rumet aku pun demam jugak, tu la pasal.. [=="]

Life kat matrik overall penat sebab dengan kuliah yang memang tak faham, unless kau-genius-atau-kau-study-awal. Then, after kuliah pulak kena buat tutorial cepat-cepat so that kita akan lebih faham apa yang diajar. Then, aku nak cerita yang hidup kat matrik sangatlah pack. Siriyesli!! Pi kelas pukui 8 pagi, then balik kelas pukui 5 petang. Sangat taff gila tambah-tambah kalau korang budak modul 1- ambek bio and fizik. Heh, aku budak modul 1 kutt.. :)

Then, peraturan kat KMK agak ketat start tahun ni sebab kitorang dah tukaq pengarah. Tapi, bagi aku it's normal sebab dah terbiasa dengan life kat sekolah purple yang peraturannya yang agak ketat macam sekolah agama.

Apa yang aku tau, life kat matrik takleh stress sangat. Just enjoy ja like heaven and make sure struggle sebab dalam seminggu, satu chapter pembelajaran akan dikhatamkan. *sigh. Plis jangan malas macam aku. Eheh.

#enjoy la life kat sini even peraturan like pffft#

Published with Blogger-droid v2.0.6

Post a Comment

2 Comments

  1. Replies
    1. Batch 2012/2013 :D batch yang kelas separate laki perempuan start sem 2

      Delete
Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)